• Wycieczka do Szydłowca

• Wycieczka do Częstochowy

16 października 2019 roku nauczyciele i uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce edukacyjno- turystycznej do Częstochowy. W programie wycieczki zaplanowano zwiedzanie wystawy multimedialnej ,,Śladami Jezusa w Jerozolimie'' , udział we mszy św. na Jasnej Górze, zwiedzanie murów klasztornych Jasnej Góry oraz ruin zamku w Olsztynie / Częstochowy.

Zaplanowany program udało nam się zrealizować z uwagi na to, iż był to dzień szczególny, związany z 41 rocznicą wyboru papieża Jana Pawła II. Pobyt na Jasnej górze był formą wewnętrznego uduchowienia. Wróciliśmy z wycieczki zrelaksowani, pełni wrażeń i przeżyć. Organizatorem wycieczki była Pani Anna Pisarska, Pan Jacek Marciniec i s. Magdalena Reda. Dziękujemy nauczycielom sprawującym opiekę nad młodzieżą podczas wycieczki: P. Agacie Kutyle, P. Beacie Grabowskiej, P. Małgosi Mizerze. Dziękujemy Panu Jackowi Marcińcowi za wspaniały przekaz kluczowych informacji na temat zwiedzanych obiektów.

• Święto Pieczonego Ziemniaka

7 października odbyła się VII edycja „Święta Pieczonego Ziemniaka” organizowanego przez nasz ośrodek. Mimo próbującej nas przestraszyć pogody, zebraliśmy się w Muzeum Wsi Radomskiej wraz z zaprzyjaźnionymi placówkami. Było nas około 350 osób!

Zostaliśmy serdecznie powitani przez dyrektor Muzeum – panią Ilonę Jaroszek oraz dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Korczaka w Radomiu – p. Renatę Żabicką. Oprócz zwiedzania Muzeum, udziału w konkursach i zabawach, czekał na nas pyszny poczęstunek: pajda chleba ze smalcem i ogórkiem, pyszne bułki upieczone dla nas przez pracowników Muzeum, kiełbaski z ogniska i bohater Święta – pieczony ziemniak.    Koordynatorkami wydarzenia była p. Justyna Wulkiewicz i p. Agnieszka Wlazło.

Do zobaczenia za rok :)

WOJEWÓDZKI TURNIEJ BOCCIA – KIELCE 8 października 2019 r.

Kolejny turniej Boccia za nami. Tym razem gościliśmy w zaprzyjaźnionych Kielcach. A jak Kielce to wiadomo, że wracamy z tarczą. We wtorek  8 października odbył się Wojewódzki Turniej Boccia, organizowany przez Polski Związek Sportu Niepełnosprawnych „Start” z siedzibą w Warszawie przy współorganizacji Zrzeszenia Sportu
    i Rehabilitacji Start” w Kielcach. Pomimo nazwy „wojewódzki” startowały w nim zespoły z woj. mazowieckiego
    i woj. małopolskiego. W wyrównanej stawce zdobyliśmy pierwsze miejsce. Nasz ośrodek reprezentowali  Mateusz Tomanek, Dominik Wachnik i Patryk Lisiewski. Zwycięskiej drużynie gratulujemy, a gospodarzom dziękujemy za zaproszenie, klimat zawodów, sportową atmosferę i życzliwość.

Oddzielne podziękowania ślemy do radomskiego START-u. Było nam miło z wami podróżować.

ŚWIĘTO PIECZONEGO ZIEMNIAKA - 7 października - TRASA ROWEROWA

Ponad czterdziestu  rowerzystów z PSP Nr 29, PSP Nr 12, i naszego Ośrodka wzięło udział 7 października  w rowerowej części VII edycji Święta Pieczonego Zimniaka w Muzeum Wsi Radomskiej. Pomimo, co prawda przejściowych, ale fatalnych warunków atmosferycznych – dopadł nas i deszcz i śnieg i grad – pokonaliśmy 25 kilometrową  zaplanowaną trasę. W drodze do Pruszakowa zajechaliśmy do Kotarwic, pod pomnik przyrody nieożywionej zwany „Kamieniem Kotarwickim”. To niewielki głaz magmowy, który "przywędrował" do Kotarwic ok. 300 tysięcy lat temu z terenów dzisiejszej Szwecji. Jedna z kilku legend mówi, że na kamieni odcisnęły się stópki małego Jezusa. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy do muzeum.
    Na miejscu uczestników tego radosnego dnia, a było ich w tym roku ok. 300 powitała niezwykle dla nas gościnna – Pani Ilona Jaroszek Dyrektor Muzeum Wsi Radomskiej wraz z Panią Renatą Żabicką – Dyrektor SOS-W i Panią Justyna Wulkiewicz, koordynatorką całego przedsięwzięcia. Podczas trzygodzinnego pobytu zwiedziliśmy obiekty muzealne, upiekliśmy kiełbaski i spałaszowaliśmy wyśmienite kartofle z ogniska.  Dziękujemy za świetną zabawę i mamy nadzieję do zobaczenia za rok.

• Wycieczka do Radomskiej ASTROBAZY

Grupa młodzieży z naszego Ośrodka miała możliwość zapoznania się z bardzo ciekawą tematyką ciał niebieskich. Radomska ASTROBAZA to świetne miejsce do pierwszych doświadczeń astronomicznych. Wychowawcy Pani Mariola Oparcik oraz Anna Olszewska zorganizowały bardzo interesującą wyprawę w świat inspirujących zakątków wszechświata.

• BATERIE ZBIERAMY O ŚRODOWISKO DBAMY

• ZBIERAMY WYGRYWAMY

ŚWIATOWY DZIEŃ TURYSTYKI Z OM PTTK RADOM - 27 września 2019 r..

ŚWIATOWY DZIEŃ TURYSTYKI Z OM PTTK RADOM - 27 września 2019 r.
    Światowy Dzień Turystyki
    święto obchodzone  jest corocznie 27 września, ustanowione przez wyspecjalizowaną organizację ONZ (UNWTO). Tegoroczna trzydziesta edycja przebiega pod hasłem "Świętując różnorodność". Główne obchody odbyły się w Ghanie. Obchody regionalne organizowane są we wszystkich rejonach globu, mają na celu uświadomienie społeczeństwu, jak wielkie znaczenie ma turystyka we wzmacnianiu wzajemnego zrozumienia między narodami. Celem licznych spotkań było przedstawienie, jak znaczący wpływ wywiera turystyka na wszystkie sfery działalności ludzkiej - społeczną, polityczną, gospodarczą i kulturową, a także zwrócenie uwagi na jej rolę w promowaniu wyższych standardów życia. Tyle wiedza encyklopedyczna.
    Nasze SKKT-PTTK Nr 279 „Jędrusiowe”- tradycyjnie brało udział w imprezie zorganizowanej przez Oddział Miejski PTTK im. ks. Jana Wiśniewskiego w Radomiu. Oddział, którego tradycje sięgają roku 1908, tak, tak, to już 111 lat istnienia zorganizowanej turystyki i krajoznawstwa na terenie Radomia. W ramach obchodów odbył się Zlot Młodzieży PTTK na szlakach Kozienickiego Parku Krajobrazowego z metą w Augustowie. Trasa rowerowa,  w której uczestniczyliśmy prowadziła m.in. przez dwa rezerwaty Puszczy Kozienickiej,  Rezerwat Brzeźniczka i Rezerwat Źródło Królewskie. Pokonaliśmy ok. 25 km dróg i duktów leśnych, nasypów kolejki wąskotorowej, wdychając zapachy lasu, słuchając śpiewu ptaków i grzejąc się (od czasu do czasu) w promieniach wrześniowego słońca.
    Kulminacją Zlotu było spotkanie turystów pieszych i rowerowych w Ośrodku edukacyjno - muzealnym - "Izba Dydaktyczna" w Augustowie. Pobyt urozmaiciło zwiedzanie izby dydaktycznej – poznaliśmy faunę i florę puszczy, rozstrzygniecie konkursu krajoznawczo turystycznego, ognisko i pieczenie kiełbasek.
    Możemy się pochwalić, że nasza drużyna zdobyła I miejsce w konkursie.
    Organizatorom dziękujemy za super atmosferę i czekamy na następne imprezy z OM PTTK im. ks. Jana Wiśniewskiego.
    Do zobaczenia na szlaku. BYWAJ!

MIĘDZYSZKOLNA GRA MIEJSKA - „Radom w czasie II wojny światowej 1939 - 1945”

Na zaproszenie PSP Nr 12 wzięliśmy udział w fantastycznej lekcji historii – Międzyszkolnej Grze Miejskiej – której tematem był RADOM W OKRESIE II WOJNY ŚWIATOWEJ. Gra miejska to forma zabawy edukacyjnej w przestrzeni miejskiej, której celem jest przekazanie wiedzy dotyczącej jakiegoś zdarzenia lub okresu w dziejach, życiu miasta. „Trochę  starsi” pamiętają zapewne zabawę w podchody, czy też harcerskie rajdy, a młodsi chociażby marsze na orientację.  Gra miejska łączy wszystkie te elementy.

Naszym celem było pokonanie wyznaczonej trasy, rozwiązanie trzynastu zadań, które dotyczyły dziejów Radomia w okresie okupacji hitlerowskiej. To zadziwiające jak dramatyczne, a zarazem ciekawe było życie mieszkańców  Radomia w latach 1939-1945. Poznaliśmy tragiczne losy pracowników Fabryki Broni, miejsce kaźni na ul. Kościuszki (siedziba Gestapo), odwagę i miłość do Ojczyzny żołnierzy Podziemnego Państwa Polskiego, holokaust ludności Żydowskiej, zachwyciliśmy się perełkami architektury radomskiej (kamienice przy ul. Żeromskiego 33 i 41)… Na mecie okazało się, że dwie z czterech drużyn reprezentujących nasz Ośrodek zdobyły I i II miejsce. Drużyna pana Jacka zdobyła I miejsce, a drużyna pani Agnieszki miejsce II. Zwycięzcom, czyli nam serdecznie gratulujemy. A na koniec z wielkim apetytem pałaszowaliśmy wyśmienitą grochówkę i pyszne wypieki.
    Organizatorom bardzo dziękujemy za zaproszenie i czekamy na następne gry…

• „SPRZĄTANIE ŚWIATA POLSKA 2019”

W dniu 20 września 2019, wolontariusze Naszego Ośrodka udali się do lasu w Leśnictwie Makowiec na kolejne już 26 Sprzątanie Świata. Akcja ta ma na celu rozwijanie świadomości ekologicznej młodzieży, nie śmiecenia i dbania o czystość przyrody.

W akcji zorganizowanej przez Szkolne Koło LOP „Zielony Liść”, wzięło udział ponad 50 uczniów i nauczycieli Ośrodka. Akcja przebiegła sprawnie, zebraliśmy wiele worków odpadów, szczególnie butelek i części samochodowych.  Tragiczne jest to, iż mimo akcji uświadamiającej w szkołach i mediach nadal trafiają do lasu olbrzymie ilości odpadów.  Ludzie nie szanują środowiska, liczy się tylko ich własna wygoda.  Dlatego tak konieczne jest wprowadzenie bardziej intensywnych akcji uświadamiających, na temat właściwego postępowania z odpadami. Po zakończeniu sprzątania przyszedł czas na odpoczynek przy ognisku. Panowie leśniczy, z którymi wspólnie prowadziliśmy akcję, przygotowali nam wspaniałe ognisk, gdzie upiekliśmy kiełbaski i wypiliśmy herbatkę.  Po posiłku był czas na wspólne śpiewy i taniec.  Wszyscy bawiliśmy się świetnie i w dobrych humorach powróciliśmy do szkoły. Organizatorzy akcji Grzegorz Cywka i Iwona Obrzydowicz, pragną podziękować wszystkim wolontariuszom za wspaniałą pracę, a nauczycielom: Justynie Kot, Katarzynie Żurowskiej, Ewie Różańskiej, Marcie Zwierzyk, Anecie Ćwintal, Eli Bernat, Iwonie Nawrot, Beacie Krzętowskiej, Kindze Rokosznej i Edycie Wrochnie, za opiekę nad dziećmi i wspólne sprzątanie.  Dziękujemy!

• NIE ŚMIEĆ, SPRZĄTAJ, ZMIENIAJ!

To przewodnie hasło akademii ekologicznej zorganizowanej w dniu 19 września z okazji światowej akcji Sprzątanie Świata Polska 2019.

Spotkanie poświęcone było problematyce odpadów, które w coraz większym stopniu zalewają świat. W obecnym czasie szczególnie niebezpieczne stają się odpady z tworzyw sztucznych. Ich ilość rośnie w sposób zatrważający, powodując zaśmiecenie wszystkich środowisk na ziemi, a trwałość sprawia, że zagrażają zdrowiu zwierząt i ludzi na całym świecie.  Musimy ograniczyć użycie tworzyw sztucznych i poddawać je recyklingowi. Drogą do tego jest zmiana naszego zachowania.  Musimy stać się przyjaciółmi Ziemi. Dbając o jej czystość zadbamy o swoje zdrowie.

Akademia została przygotowana przez Szkolne Koło LOP „Zielony Liść” pod opieką p. Grzegorza Cywki, p. Iwony Obrzydowicz i p. Justyny Kot.  Uczniowie klas II i III BS1 przedstawili scenkę ekologiczną „ Jaś i Małgosia”, oraz pokazali jak należy segregować odpady. Całość wzbogaciły filmiki ekologiczne o tematyce gospodarowania odpadami.

WOJEWÓDZKIE BIEGI PRZEŁAJOWE  TOKARNIA k/KIELC 16 WRZEŚNIA 2019 r.

WOJEWÓDZKIE BIEGI PRZEŁAJOWE
    TOKARNIA k/KIELC 16 WRZEŚNIA 2019 r.

Wrzesień w naszym „Kalendarzu imprez sportowcach”  to od lat Wojewódzkie Biegi  Przełajowe woj. świętokrzyskiego w Tokarni k/ Kielc. Organizatorem tych fantastycznych ze względu na atmosferę i miejsce rozgrywania (teren Muzeum Wsi Kieleckiej) zawodów było Zrzeszenie Sportu i Rehabilitacji START Kielce. W tegorocznych biegach uczestniczyło około 100 zawodników z trzech województw, świętokrzyskiego, małopolskiego i mazowieckiego. Naszą placówkę reprezentowali: Wiktoria, Klaudia, Edyta (to jej debiut na zawodach sportowych), Krzysztof , Grzegorz (debiutant), Norbert (debiutant)

Biegi odbywały się w różnych kategoriach wiekowych oraz sprawnościowych z podziałem na grupy chłopców i dziewcząt. Rewelacyjnie jak zresztą zawsze spisała się Wiktoria, która wygrała swój bieg w stylu MISTRZOWSKIM, podobnie pobiegł Grzegorz, który nie miał równych w biegu na 800 m i Adrian, który zdeklasował swoich przeciwników w biegu na 400 m.

Oto wyniki biegów z udziałem naszych zawodników:

400 m kobiet

800 m mężczyzn
    I miejsce – Grzegorz Lisiewski

III miejsce Norbert Łobodziński

Wszystkim zawodnikom serdecznie gratulujemy.
    Opiekunem grupy był p. Andrzej Małecki.

Bezpiecznie wiózł nas oczywiście pan Marek.
    Dziękujemy.

SPARTAKIADA SPORTOWO-REKREACYJNA KOZIENICE 2019
    13.09.2019

Zaledwie kilka dni po Mitingu Lekkoatletycznym w Kozienicach  ponownie zameldowaliśmy się na obiektach sportowych KCSiR.  W dniach 13-15 września 2019r. ośmioosobowa reprezentacja młodzieży  naszego Ośrodka  w składzie: Dominika, Paulinka, Paulinka, Marek, Ernest, Miłosz i Krzysio, pod opieką p. Beaty Krzętowskiej. wzięła udział we wspaniałej imprezie  w Kozienicach, Spartakiadzie Sportowo- Rekreacyjnej Osób Niepełnosprawnych.
                                  Organizatorem było Radomskie Stowarzyszenie Sportu i Rehabilitacji  Osób Niepełnosprawnych „Start”.
                  Podczas spartakiady uczestnicy sprawdzali swoje siły w dziesięciu konkurencjach sportowych rozgrywanych w dwóch kategoriach: kobiet i mężczyzn. Nasi reprezentanci wzięli udział we wszystkich konkurencjach odnosząc przy tym znaczące sukcesy.

I miejsce zajęli  między innymi:

- w biegu na 200m oraz rzucie piłką lekarską (Dominika Jarosz)
    - w slalomie z kijem do unihokeja (Paulina Okrój)
    - w pchnięciu kulą (Wożniak Krzysztof)

II miejsce

- w biegu na 100m oraz rzucie piłeczką palantowa ( Paulina Kozieł)
    -w pchnięciu Kulą ( Paulina Okrój)
    -w skoku w dal ( Miłosz Bąk)
    -rzucie piłką lekarską ( Mital Ernest)

III miejsce w rzucie piłką lekarską ( Marek Lorenc)

Tym razem wszystkim udało się odnieść sukces i zdobyć atrakcyjną nagrodę. Ale to jeszcze nie koniec! Aby utrwalić dobry nastrój wieczorem wszyscy wspólnie bawiliśmy się na wspaniałej dyskotece. Kolejny weekend możemy zaliczyć do udanych!

Dziękujemy organizatorom za  wspaniałą zabawę, cudowną atmosferę i piękne nagrody!

Międzyszkolna Gra Miejska - Radom w czasie II wojny światowej 1939-1945.

ZAPRASZAMY

W poniedziałek 23 września 2019 r. weźmiemy udział w Międzyszkolnej Grze Miejskie.
    Organizatorem głównym jest Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 12, a nasze SKKT-PTTK 279 "JĘDRUSIOWE"  współorganizatorem.

IX Międzynarodowy Turniej Bocca "Prometeus-Cup 2019"

IX Międzynarodowy Turniej Bocca "Prometeus-Cup 2019" 13-15 września 2019 r.
    Trzynastego i do tego w piątek zagraliśmy w IX Międzynarodowym Turnieju Bocci "Prometeus-Cup 2019"
    w Konopiskach k/Częstochowy. Los chciał, że pomimo naprawdę dobrej i równej gry wszystkich naszych zawodników czyli Bartka, Mateusza i Dominika odpadliśmy z Turnieju już po grach w grupach eliminacyjnych. Aaaaaaaaaa! I jeszcze jak jechaliśmy na Turniej to drogę przebiegł nam czarny kot.
    Jak się później okazało nasi przeciwnicy w grupie zajęli pierwsze i trzecie miejsce. To jest właśnie piękno sportu, nigdy nie wiadomo jaki będzie ostateczny wynik.
    Organizatorem zawodów było Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych Ruchowo ich Rodzin i Przyjaciół w Konopiskach k/Częstochowy. W turnieju uczestniczyli zawodnicy z Ukrainy, Słowacji i dalekiej Walii. W kategorii OPEN - naszej kategorii - startowało 16 zespołów.
    Niepowodzenie piątkowe odreagowaliśmy w sobotę. Po śniadaniu pojechaliśmy na Jasną Górę, gdzie pod opieką Pani Emilii zwiedziliśmy klasztor, pokłoniliśmy się Pani Jasnogórskiej, popstrykaliśmy trochę fotek
    i ruszyliśmy do pobliskiego Olsztyna. Jurajski krajobraz, malownicze ruiny zamku, pyszne lody i piękna pogoda sprawiły, że humory nam wróciły. Sport to sport, raz jest się na wozie raz pod wozem.
    Szczególne podziękowania składamy organizatorom Turnieju za wspaniałą sportową atmosferę, przysłowiową Polską gościnność, pyszności w jadłospisie i na stole. Dziękujemy i Pani Emilii za doping, opiekę na Jasnej Górze i obecność na Jurajskim szlaku.

• SPRAWOZDANIE Z WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO-ROK SZKOLNY 2019/ 2020

Dnia 11 września 2019 roku w bibliotece szkolnej odbyły się wybory. Każdy uczeń oddał swój głos na karcie wyborczej na dwóch kandydatów.

Z głosowania wynika, że na stanowiska zostają powołane następujące osoby:

Przewodnicząca:         Ćwiek Agata

Jaworska Monika

Kozieł Paulina

Bałękowska Kinga

Nad prawidłowym przebiegiem głosowania  nadzór sprawowała powołana wcześniej Komisja Wyborcza oraz opiekunowie Samorządu Szkolnego: p. I.Solecka Siara i p. E. Radomska, p.R.Zelga

NOWEJ RADZIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO SERDECZNIE GRATULUJEMYJ

V Ogólnopolski Miting Lekkoatletyczny Kozienice 2019

V OGÓLNOPOLSKI MITING LEKKOATLETYCZNY KOZIENICE 2019

OD ZWYCIĘSTWA DO ZWYCIĘSTWA…

Takim tytułem można by rozpocząć relację z  zawodów lekkoatletycznych, które odbyły się na obiektach Kozienickiego Centrum Sportu i Rekreacji
    w dniach 6-8 września 2019 r. Organizatorem Mitingu od pięciu lat jest Radomskie Stowarzyszenie Sportu i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych "START". Organizatorzy zadbali o bardzo dobre warunki pobytu i atrakcyjne nagrody rzeczowe. Nasz Ośrodek był reprezentowany przez 12 osobową ekipę. Uczniowie naszej placówki wystartowali w konkurencjach: 100 m, 200 m, 400 m, 800 m i skoku w dal. Zawody były podzielone na kategorie kobiet i mężczyzn. Prawie w  każdej z wymienionych konkurencji odnieśliśmy sukces. Łącznie przywieźliśmy: 15 medali - 4 złote,  7 srebrnych i 4 brązowe.

Grzegorz Jakubowski zdobył dwa złote medale w biegu na 200 m i w skoku w dal, srebrny w biegu na 200 m,
    Marcin Janikowski zdobył złoty medal w biegu na 100 m srebrny w biegu na 200m i srebrny w skoku w dal
    Aldona Drągowska zdobyła złoto w skoku w dal i srebro w biegu na 200 m,
    Agata Pietrzyk zdobyła dwa srebrne medale  w biegach  na 100 m i 400 m,
    Paulina Koziej zdobyła brąz w skoku w dal,
    Krzysztof Woźniak zdobył brąz w biegu na 100 m,

W zawodach uczestniczyło ok. 150 zawodników i zawodniczek. Wszyscy wykazali się hartem ducha, wolą zwycięstwa i walką aż do końca. Wszystkim uczestnikom, a szczególnie  zwycięzcom  gratulujemy z całego serca. Organizatorom dziękujemy z wspaniałą atmosferę, świetną zabawę i do zobaczenia za rok.

Tymi zawodami rozpoczynamy walkę o tytuł najlepszego sportowca Ośrodka w roku szkolnym 2019/2020, stypendia sportowe, a być może i Oskara.

Po mitingu w Kozienicach klasyfikacja wygląda tak: